פרויקט כביש מספר 20 – נתיבי איילון

מדידת פרויקט נתיבי איילון החלה בשנת 1981, לאחר זכייה במכרז של משרד התחבורה, עיריית תל אביב ונתיבי איילון.

הפרויקט כלל תכנון והרחבת נתיב התנועה, לשלושה וארבעה מסלולים, הרחבת שמונה גשרים ומחלפים והרחבה וביטון תעלת נחל איילון.

יעוד התעלה הינו, ניקוז והזרמת המים בצורה מבוקרת.
הפרויקט מזרים את שפך הנחל לפרויקט, החל מגשר קיבוץ גלויות ועד פיצול הנחל בנקודת ראש ציפור, ובמפגש הנחלים איילון והירקון שליד מחלף רוקח.

 

פרטי הפרויקט

קנה המידה הנדרש – 250 : 1.
ברקע קבענו את הגבולות הסטטוטורים, גושים וחלקות לכל אורך ורוחב הפרויקט והתווינו את קווי הרחוב (קווי זכות הדרך ROW ), על פי תב"ע מספר 1205.
בנוסף, ביצענו קומפילציה של 12 תב"עות שונות אחרות.

ביצענו איזון מדויק לביסוס האלטימטריה, לאורך 12 ק"מ, וחתכים מלאים בשני הנתיבים במקטעים של 20 מטר.

רוחב כל חתך כ-200 מטר, וכולל כבישי השרות המערביים והמזרחים.

פרויקט תכנון ומיפוי זה, נוהל בשיתוף עם 15 מתכננים ומהנדסים בענפים שונים, שהשתלבו החל מהתכנון הפיסי ועד לתכנון קונסטרוקציות בטון מורכבות.
הדיוק בביצוע המיפוי הינו קריטי, בעיקר בשל הצורך בתאום בין הזמנת אלמנטים ממוחשבים ומוכנים ממפעלי היצור, של מיכלי הגשרים והכבישים.

במספר מקומות לאורך הפרויקט, תוכנן ביצוע קירות תמך של "טר ארמה" ובנייתם בצפיפות ובסמיכות לשטחים בעלי בעלות פרטית. על כן כאמור, במקומות צפופים שנמצאים בגבולות עם בעלויות פרטיים. גם כאן אחריות המיפוי וקביעת הגבולות הייתה מורכבת ביותר.

כמו כן תוכננו גשרים ארוכים בשיטת המקטעים הטרומים במחלף חייל השיריון.

הנתיבים הפונים בנסיעה דרומה לכיוון חולון בת ים:

גם כאן נדרשה רמת מדידה ומיפוי ברמה גבוהה מאד כדי להתאים את המיקטעים שנבנו במפעלים והתאמתם לשטח.

המפות שייצרנו בשנת 1981 משמשות את חברת נתיבי איילון עד היום. בעיקר קווי הרחוב לכל אורכו של הפרויקט אשר מבססות את הבניה של כל רבי הקומות שנבנו ונבנים לאורכו של הפרויקט.

מדידות בפרויקט איילון ממשיכות ומתעדכנות עד עצם היום הזה.

המוניטין והנסיון שרכשנו בביצוע פרויקט מיפוי מורכב כל כך ובעל אחריות כבדה –הובילה מאז לעשייה רבה ומוצלחת לאורך כל הדרך.

לפרטים נוספים, הזמנת שירות או קבלת הצעת מחיר – צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם.